Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

SUPERFERRY II

ΜΕ αφορμη το σημερινο ταξιδι του SUPERFERRY II για τελευταια φορα με τα σινιαλα της εταιρειας που δουλεψε γι' αυτην την τελευταια δεκαετια ας κανουμε μια ιστορικη αναδρομη σχετικα με το βαπόρι αλλά και την εταιρεία που το έφερε στην Ελλάδα και οραματιστηκε την τοσο επιτυχημενη μετασκευη του
Το 1986 η Strintzis Lines δρομολογει στην Ραφηνα για Ανδρο-Τήνο-Μύκονο και Σύρο το Επτάνησος, το νέο καμάρι της. Τότε ο ανταγωνισμός του Επτάνησος ήταν άλλα πλοία μικρότερου μεγέθους και λιγοτερο στιβαρα στον καιρό όπως το ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΗ και το ΚΥΘΝΟΣ (βλ ΜΑΚΕΔΩΝ). Γι αυτο το λόγο το Επτάνησος έκανε θραύση στη Ραφηνα ενώ το Κύθνος αργότερα αποχώρησε. Το 1991 οι Μινωικές Γραμμές αγοράζουν το IZU No 3 από την Ιαπωνική Tokyo ferry και η Strintzis Lines αγοράζει το ISHIKARI απο την Ιαπωνικη Taiheiyo Ferry . Οι δυο εταιρειες ερχονται σε επαφη και αποφασιζεται η ανταλλαγη των πλοιων των εταιρειων. Ετσι oι Μινωικές γραμμές αποκτούν το ISHIKARI και το ονομάζουν ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ και το δρομολογούν στην Αδριατική ενώ η STRINTZIS LINES αποκτά το IZU NO 3 που το δρομολογεί στη Ραφήνα με το όνομα SUPERFERRY σε αντικατάσταση του Επτάνησος το 1992. Τότε η Agoudimos Lines αντικαθιστά και αυτή το ΚΑΠΕΤΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ με το υπερσύγχρονο τότε ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α΄.
Τα δυο πλοια αναπτύσσουν κόντρα μεταξύ τους αλλά το SUPERFERRY ήταν πολύ πιο πολυτελές και στιβαρό από το ΠΗΝΕΛΟΠΗ εσωτερικά. Επίσης ήταν πολύ πιο μεγάλο κιόλας. Γι αυτό το λόγο όμως είχε, παρά το εξαιρετικό πλήρωμα, και μερικά ατυχήματα σε πολλά λιμάνια. Το 1992 η STRINTZIS LINES αγοράζει το PRINCE LAURENT και το ονομάζει IONIAN EXPRESS . Στόχος της εταιρείας ήταν η δρομολόγηση στο Ιόνιο. Όμως λόγω των ατυχημάτων του SUPERFERRY αποφασίζεται από την εταιρεία η δρομολόγηση του IONIAN EXPRESS στη θέση του SUPERFERRY. Το πλοίο αρχιζει να μετασκευάζεται γι αυτό το σκοπό και γίνεται ένα από τα καλύτερα μετασκευαστικά στην ακτοπλοϊα. Το 1993 παίρνει το όνομα SUPERFERRY II και ξεκινά δρομολόγια από Ραφήνα για Άνδρο Τήνο και Μύκονο αλλά και μερικά δρομολόγια για Δωδεκάνησα που σύντομα σταμάτησαν και ήρθε για τη γραμμή των Δωδεκανήσων στη Ραφήνα το IONIAN SUN.
Το 1999 η εταιρεία STRINTZIS LINES παραγγέλνει τον αντικαταστάτη του SUPERFERRY II στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Θα είχε το όνομα SUPERFERRY MYKONOS και θα ήταν ένα από τα πιο σύγχρονα στην ακτοπλοϊα. Σύντομα όμως λόγω οικονομικών προβλημάτων η STRINTZIS LINES πωλείται στον κ Περικλή Παναγόπουλο και παίρνει το όνομα BLUE STAR FERRIES. Τότε το SUPERFERRY II φόρεσε για πρώτη φορά το αστέρι, τότε όμως κίτρινο στην τσιμινιέρα του. Η παραγγελία του SUPERFERRY MYKONOS ακυρώθηκε από την BLUE STAR FERRIES αργότερα. Το SUPERFERRY II συνέχισε δρομολόγια από Ραφήνα για την BLUE FERRIES/STRINTZIS LINES που ανήκε στην BLUE STAR FERRIES μέχρι το 2004 που τότε γράφτηκε στις μπάντες του το λογότυπο της BLUE STAR FERRIES. Αλλά το έτος που επίσημα βάφτηκε μαζί με το BLUE HORIZON, το οποίο ήταν και αυτό υπό το ίδιο ιδιοκτησιακό καθεστώς , στα χρώματα της BLUE STAR FERRIES (κιτρινη τσιμινιέρα με μπλε αστέρι, μπλε στις μπάντες) ήταν το 2008.
Το SUPERFERRY II πουλήθηκε το 2010 στην GOLDEN STAR FERRIES όπως σας ενημερώσαμε και η εταιρεία αυτή θα είναι πλέον ο άξιος συνεχιστής των προκατόχων του πλοίου. Το SUPERFERRY MYKONOS τελικά στάθηκε τυχερό αφού το 2005 στο τιμόνι της HELLAS FERRIES μπήκαν οι κ. Στρίντζης-Λασκαρίδης και η εταιρεία ονομάστηκε HELLENIC SEAWAYS. Ολοκληρώθηκε λοιπόν για την HELLENIC SEAWAYS και τον άνθρωπο που το οραματίστηκε αλλά δεν δρομολογήθηκε ποτέ στη γραμμή για την οποία ναυπηγήθηκε. Αρχικά δρομολογήθηκε από Πειραιά για Χίο και Μυτιλήνη με το όνομα "NHΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ" και μετέπειτα με την αποπεράτωση του αδερφού "ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ" (που και αυτό είχε παραγγελθεί από το 1999 από τη STRINTZIS LINES για τη γραμμή Πειραιά-Χίο-Μυτιλήνη) , μετακομίζει στη γραμμή Πειραιά - Ικαρία - Σάμο μέσω Κυκλάδων.......
Ευχόμαστε στο πλήρωμα του πλοίου καλά ταξίδια, ο Αγ Νικόλαος στην πλώρη τους και στην εταιρεία καλή επιτυχία στο νέο της εγχείρημα..........

Δεν υπάρχουν σχόλια: