
Την περασμένη Τετάρτη στις 7 το πρωί πέρασε το Blue Star Delos για πρώτη φορά τα φανάρια του λιμανιού του Πειραιά. Όμως η ιστορία του ξεκινά πολύ πίσω, το 2009. Ήταν 25 Ιουνίου 2009 όταν βγήκε ανακοίνωση για την ναυπήγηση του καθώς και την ναυπήγηση του αδερφού του, του Blue Star Patmos, στα Ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd της Κορέας. Έναν χρόνο αργότερα, τον Ιούνιο του 2010, μαθαίνουμε πως το όνομα του πρώτου πλοίου είναι Blue Star Delos. Έπειτα από λίγους μήνες, τον Νοέμβριο του 2010 και συγκεκριμένα στις 20 Νοεμβρίου 2010, γίνεται η καθέλκυση του Blue Star Delos ενώ στις 7 Μαίου 2011 εκτελείται το πρώτο του δοκιμαστικό. Μερικά ακόμη δοκιμαστικά εκτέλεσε στις 5 Ιουνίου 2011, 17 Ιουνίου 2011, 11 Ιουλίου 2011, 4 Αυγούστου 2011, 10 Αυγούστου 2011, 24 Αυγούστου 2011, 7 Σεπτεμβρίου 2011. Στις 18 Οκτωβρίου 2011 το πλοίο παραλαμβάνεται στην Blue Star Ferries και στις 19 Οκτωβρίου αναχωρεί για Ελλάδα. Θα κάνει όμως πρώτα στάση για ανεφοδιασμό στην Σιγκαπούρη στις 25 Οκτωβρίου, στο Κολόμπο της Σρι Λάνκα στις 29 Οκτωβρίου, στο Σαλαλαχ στο Ομάν στις 3 Νοεμβρίου και στο Σουέζ στην Αίγυπτο στις 6 Νοεμβρίου. Το πρωινό της 9ης Νοεμβρίου 2011, το πλοίο φτάνει στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά και στις 7:00 περνάει τα φανάρια του και κατευθύνεται στην θέση του στα Λεμονάδικα. Έπειτα από αλλεπάλληλα σφυρίγματα και μια γρήγορη μανούβρα, στις 07:15 το πλοίο ήταν δεμένο για πρώτη φορά σε Ελληνικό λιμάνι και ένα ταξίδι ακριβώς τριών εβδομάδων έφτασε στο τέλος του. Ένα ταξίδι που μόνο εύκολο δεν ήταν καθώς το πλοίο είχε να αντιμετωπίσει τους μουσώνες αλλά και την επικίνδυνη περιοχή της Σομαλίας καθώς στην περιοχή αυτή, υπάρχουν αρκετές πειρατικές επιθέσεις.
To Blue Star Delos ναυπηγήθηκε τον Νοέμβριο του 2010 στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd της Κορέας και κινείται με 4 μηχανές MAN B&W dieslar. Έχει μήκος 145,9 μέτρα, πλάτος 23,2 μέτρα και βύθισμα 5,9 μέτρα. Στα υπερπολυτελή σαλόνια του, μπορεί να φιλοξενήσει 2.400 επιβάτες ενώ στα garage του μπορεί να χωρέσει άνετα 425 οχήματα. Έχει υπηρεσιακή ταχύτητα 25 κόμβους και θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς – Πάρο – Νάξο – Ίο – Θήρα.
Το πλοίο εσωτερικά θυμίζει πλοίο τάξης superfast καθώς η πολυτέλεια είναι μία από τις λέξεις που το χαρακτηρίζουν. Παντού υπάρχουν υπέροχοι και αναπαυτικοί καναπέδες και καρέκλες ενώ υπάρχουν τεράστια τζάμια από το πάτωμα ως το ταβάνι ακόμη και στις τουαλέτες! Είναι ισως το μόνο επιβατηγό πλοίο που έχει καναπέδες στα εξωτερικά καταστρώματα και τηλεοράσεις νέας τεχνολογίας.
Μόλις κάποιος επιβάτης φτάσει στο πλοίο, συναντά τρεις καταπέλτες, οι δύο μεγαλύτεροι, των οχημάτων ενώ ο μικρότερος, με πλάτος περίπου 2 μέτρα, για τους επιβάτες. Ακολουθώντας ο επιβάτης τις κυλιόμενες σκάλες, οδηγείται στην είσοδο του πλοίου στο deck 6, στην οποία βρίσκεται και η πλακέτα από το ναυπηγείο. Στο πλοίο υπάρχουν δύο κυρίως διάδρομοι. Ο ένας στην δεξιά μεριά του πλοίου και ο άλλος στην αριστερή. Ακολουθώντας έπειτα από την είσοδο στο πλοίο τον αριστερό διάδρομο προς την πρύμνη, συναντάμε το Flocafe του πλοίου ενώ και ένα εξωτερικό κατάστρωμα. Επιστρέφοντας στην είσοδο, συναντάμε ένα μικρό σαλόνι στο δάπεδο του οποίου υπάρχει ναυτικός χάρτης των Κυκλάδων. Ακολουθώντας τον αριστερό διάδρομο προς την πλώρη, συναντάμε την reception του πλοίου και λίγο πιο μπροστά την αίθουσα αεροπορικών καθισμάτων. Μεγάλα, άνετα και ευρύχωρα καθίσματα περιμένουν περίπου 120 επιβάτες οι οποίοι θέλουν να ξεκουραστούν για λίγο ή να απολαύσουν την ηρεμία του ταξιδιού. Στον χώρο αυτό, βρίσκονται και 10 νέας τεχνολογίας τηλεοράσεις. Συνεχίζοντας την ίδια πορεία, καταλήγουμε στο πλώριο σαλόνι του deck 6 το οποίο είναι οικονομικής θέσης. Στην συνέχεια παίρνουμε τον δεξιό διάδρομο και προχωράμε προς την πρύμνη του πλοίου. Έπειτα από το πλωριό σαλόνι με κατεύθυνση την πρύμνη, συναντάμε το εστιατόριο Goodys. Κόκκινοι καναπέδες και κόκκινες και άσπρες καρέκλες δημιουργούν ένα ωραίο κλίμα ενώ στον τοίχο υπάρχει μια ταπετσαρία με μαχαιροπίρουνα. Συνεχίζοντας τον δεξιό διάδρομο προς την πρύμνη, συναντάμε κι’ άλλα καθίσματα αεροπορικού τύπου. Απέναντι τους συναντάμε το κατάστημα του πλοίου. Έπειτα καταλήγουμε στο Flocafe του πλοίου. Συνεχίζουμε στο deck 7. Στο πίσω μέρος του πλοίου, βρίσκονται οι 32 καμπίνες του πλοίου. Προχωρώντας προς την πλώρη, συναντάμε ένα μικρό σαλόνι μεγάλης πολυτέλειας και στα δεξιά του deck 7 και στα αριστερά. Προχωρώντας κι’ άλλο λίγο, συναντάμε το πλώριο σαλόνι του deck 7 το οποίο είναι διακεκριμένης θέσης. Ας δούμε και μερικές φωτογραφίες από τους εξωτερικούς χώρους του deck 7. Ανεβαίνοντας στο deck 8 συναντάμε κυρίως εξωτερικούς χώρους καλυμμένοι με τεράστια τζάμια. Λίγα πλοία έχουν στους εξωτερικούς χώρους καναπέδες και τηλεοράσεις κάτι που προκαλεί εντύπωση στον επιβάτη. Στους εσωτερικούς χώρους συναντάμε τις καμπίνες του πληρώματος. Στο ίδιο deck, στην πρύμνη του πλοίου συναντάμε και τον χώρο για τα κατοικίδια. Στο deck 8 επίσης βρίσκεται και η γέφυρα του πλοίου. Ανεβαίνοντας ακόμα ένα deck, στο deck 9 συναντάμε άρκτους εξωτερικούς χώρους οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ανοιχτοί στα δρομολόγια του πλοίου. Στο ιδιο deck βρίσκεται το ελικοδρόμιο του πλοίου και η τσιμινιέρα. Ας δούμε την θέα προς την πλώρη και προς τα πίσω από την δεξιά μεριά του πλοίου και από την αριστερή. Τέλος, ας δούμε μερικές φωτογραφίες του πλοίου δεμένο στον Πειραιά υπο το φως του ήλιου και υπο σκοτάδι από διάφορα σημεία.
Τελειώνοντας, αξίζει να πούμε ένα μεγάλο μπράβο στην Blue Star Ferries, η οποία επένδυσε στην ναυπήγηση του πλοίου και στην αναβάθμιση της γραμμής Πειραιά – Πάρο – Νάξο – Ίο – Θήρα, στον ναυπηγό του πλοίου κ. Σταμπουλέλη, στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd και στους εργαζόμενους τους, στο πλήρωμα και στον πλοίαρχο cpt Σπύρο Πεφάνη που το έφερε το πλοίο από την Κορέα στην Ελλάδα, και στους νησιώτες που τόσα χρόνια στηρίζουν την Blue Star Ferries. Εμείς ευχόμαστε το πλοίο να είναι καλοτάξιδο, κερδοφόρο και ο Άι Νικόλας πάντα στην πλώρη του. Blue Star Delos καλώς ήρθες στην Ελλάδα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου